Creați o identitate memorabilă prin design

Creați o identitate memorabilă prin design

La demararea oricărui business din zona retailului, o componentă majoră o reprezintă amenajarea și designul interior al spațiului de vânzare. Aceasta este interfața cu publicul, modul în care comerciantul comunică filosofia propriului business și reușește să atragă clienții în magazinul său.

Indiferent de tipul magazinului (tradițional, bio, băcănia de zi cu zi sau cu un anumit specific), atmosfera interioară trebuie să transmită clienților, o anumită „experiență de cumpărare”, ceva care să îi determine să revină. Aspectele principale ce trebuie urmărite în amenajarea unui spațiu comercial sunt funcțiunea și forma.

Funcțiunea reprezintă partea tehnică a designului interior, și anume aranjarea propriu-zisă a pieselor de mobilier, stabilirea fluxurilor de circulație personal/clienți și a zonelor de vânzare impuls pentru clienți. Fluxul de circulație pentru clienți este deosebit de important, deoarece odată „condus” în mod natural și nu întortocheat prin tot magazinul până a ajunge la casa de marcat, fără a se simți însă „condus”, clientul va avea în coșul său mai multe produse decât își propusese la intrarea în magazin. De asemenea, proiectarea corectă a zonelor auxiliare, cu respectarea tuturor normelor în vigoare însă fără a utiliza un metru pătrat mai mult decât este strict necesar duce la un spațiu de vânzare mai mare, ceea ce bineînțeles orice comerciant își dorește. Nu în ultimul rând, amplasarea optimă a zonelor de impuls, de obicei în zona caselor  poate avea un impact pozitiv asupra vânzărilor.

Forma reprezintă partea artistică a designului interior, partea mai frumoasă dar poate și mai subiectivă. Culorile, finisajele, materialele alese și modalitatea de combinare a acestora vor avea în mod clar un impact puternic asupra clienților, cel puțin la prima vizită în magazin, dar și asupra decizii acestora de a reveni. Un rol important îl are și punerea în valoare a produselor, atât prin iluminat, cât și prin marcarea vizibilă și cu nuanțe atrăgătoare, potrivite fiecărui tip sau categorii de produs, precum și detalierea ingredientelor sau a provenienței acestora, după caz. Un spațiu luminos va însemna și o atmosferă atrăgătoare, prietenoasă chiar, fiind un element-cheie în „experiența de cumpărare”. Succesul în realizarea unui design atractiv pentru clienți constă tocmai în faptul că persoana care intră în magazin, în special cea care nu are nicio legătură profesională cu designul va dori să revină sau să petreacă mai mult timp în spațiul creat; clientul nu va putea probabil desluși ce anume din spațiul respectiv face ca experiența să fie plăcută, poate fi vorba de volume, de proporții, de culori, de materiale, de lumină, sau cel mai probabil de toți acești factori în același timp.

Concluzia? Designul unui spațiu comercial poate influența în mod radical succesul comerțului respectiv; evident prioritatea va rămâne oferta comercială, exprimată atât prin calitate cât și prin preț, dar o amenajare reușită, un spațiu în care oricine își dorește să revină va avea un impact definitoriu asupra șanselor de reușită comercială, în special când este vorba despre o ofertă inovantă. De aceea, este important ca amenajarea interioara a magazinului să pună în valoare produsele, să creeze o ambianță, o identitate proprie fiecărui spațiu. Prin design se poate crea și exprima o identitate vizuală, dar și un tip de „charta de valori”- altfel spus legătura dintre ofertă și ambientul spațiului comercial este foarte importantă.

Gândiți și desenați fiecare detaliu, fiecare volum în legătură cu experiența pe care doriți să o oferiți publicului, ideea principală fiind să identifice și să memoreze experiența trăită în spațiul respectiv.

  

Vitra © 2024