Reguli de amplasare și prezentare a materialelor de construcții

Reguli de amplasare și prezentare a materialelor de construcții

În funcție de aspectul și dimensiunile zonei de comerț și de depozitare a magazinului, precum și de metodele de prezentare a mărfurilor, există două opțiuni pentru plasarea mărfurilor voluminoase.

Prima opţiune. Plasarea produselor voluminoase la depozit, într-o formă convenabilă de depozitare și de muncă - în cele mai multe cazuri, se efectuează pe rafturi de depozitare convenționale (obişnuite). Iar pe suprafaţa de tranzacționare - prezentarea mostrelor de materiale disponibile în comerț. Plasarea este făcută pe un stand separat (așa-numitele "Expozitoare"), cu indicarea stocului disponibil, caracteristicile și prețurile acestora.

A doua opţiune. Toate mărfurile voluminoase sunt plasate în zona comercială. În mod tipic, un astfel de aranjament este utilizat în magazinele mari de construcţie, unde sunt montate rafturi speciale DIY (din limba engleză «do it yourself» -. «faci singur"), unde nivelele inferioare ale rafturilor sunt utilizate pentru afișarea mărfurilor, iar partea superioară - pentru depozitarea stocurilor. Datorită acestui lucru se optimizează spațiul de depozitare. Mărfurile voluminoase și grele sunt prezentate pe rafturi de depozitare sau pe rafturi comerciale cu o unealtă specială de ridicare, de exemplu pentru placaj, MDF, panel, ciment fibros. Toate echipamentele trebuie să fie ușor de utilizat atât pentru personal, cât și pentru clienți.

Pentru plasarea produselor lungi, există rafturi speciale. Pe astfel de rafturi este convenabil să se plaseze mărfuri similare, astfel veți economisi spaţiul comercial și crea comoditate pentru cumpărători.

Tapetele pot fi prezentate în mai multe moduri: după producători, prețuri, tipul de tapet (lavabil, material de vinil, hârtie cu două straturi, etc.), locul de utilizare (bucătărie, dormitor, camera pentru copii), precum după culori și colecții (clasice, de avangardă ș.a.). Cea mai comodă metodă pentru cumpărători este gruparea după colecţii şi culori. De exemplu, după culori reci şi calde, cu desen masiv sau mărunt.

În funcție de sortimentul disponibil trebuie să se identifice mărfurile prioritare, lucru necesar pentru planificarea plasării acestora pe rafturi într-o anumită zonă comercială. Pentru tapete sunt echipamente speciale, unde în parte de sus sunt prezentate modelele de tapet, iar in partea de jos - rulourile disponibile în stoc. Chiar dacă în magazin este spaţiul limitat, este important să se plaseze cel puţin 10-12 tipuri de tapet  pe acest tip de echipament special, pentru a atrage atenţia consumatorilor. Pe aceste rafturi ar trebui să fie plasate colecții noi și / sau cele mai atractive culori și model e de desene. Restul tipurilor de tapet pot fi plasate mai îndeaproape - pe rafturile de tip rulouri. Se recomandă ca, alături de departamentul cu tapet să se plaseze produsele conexe: clei și instrumente pentru lipirea tapetului pe perete.

În orice caz, pentru a selecta metoda optimă de prezentare este necesar să facem cunoștință cu specificațiile tehnice, cerințele pentru depozitarea anumitor materiale și opțiunile de echipament comercial/depozit fabricate special pentru materialele de construcție.

De asemenea, atunci când plasăm produsele voluminoase și lungi, direct pe suprafaţa de tranzacționare, este important să se ia în considerare comoditatea pentru clienții atunci când cumpără marfturi voluminoase, precum și capacitatea de a le transporta din magazin.

Vitra © 2024